Skip to Main Content
It looks like you're using Internet Explorer 11 or older. This website works best with modern browsers such as the latest versions of Chrome, Firefox, Safari, and Edge. If you continue with this browser, you may see unexpected results.

ΕΣΔ109_2023

Στοχευμένη αναζήτηση πληροφοριών -Δημιουργία λίστας βιβλιογραφίας

Βρες το εγχειρίδιο του APA 7th ed. στη Βιβλιοθήκη

Οδηγός για το πρότυπο APA7th ed.

Ο οδηγός περιλαμβάνει πληροφορίες που αφορούν στο διεθνές πρότυπο APA της American Psychological Association το οποίο και χρησιμοποιείται ευρέως στον τομέα αυτό.

Στη σελίδα θα εντοπίσετε οδηγίες για το πώς πρέπει να εμφανίζεται το κείμενο, καθώς επίσης η βιβλιογραφία και οι αναφορές (citations) με βάση το πρότυπο APA. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι οι οδηγίες που δίνονται έχουν αναθεωρηθεί σύμφωνα με την 7η έκδοση του προτύπου.

Επιπλέον, σας παρέχονται  χρήσιμες συμβουλές και παραδείγματα για τη μορφή του κειμένου και της βιβλιογραφίας, ενώ ο οδηγός σας παραπέμπει σε αξιόπιστες πηγές του διαδικτύου προκειμένου να εντοπίσετε περεταίρω πληροφορίες και παραδείγματα με το πρότυπο APA 7th ed.

Γενικές οδηγίες για τις αναφορές εντός του κειμένου

Το πρότυπο APA ακολουθεί τη μέθοδο "συγγραφέας-ημερομηνία" (author-date)  για την αναφορά της πηγής εντός του κειμένου. Σύμφωνα με αυτό, το επώνυμο του συγγραφέα και το έτος δημοσίευσης της πηγής θα πρέπει να εμφανίζονται στο κείμενο με τη μορφή παρένθεσης.

Η πλήρης αναφορά της πηγής εμφανίζεται στη λίστα βιβλιογραφίας στο τέλος του εγγράφου. Σημειώνεται ότι όλες οι πηγές που αναφέρονται στο κείμενο θα πρέπει να εμφανίζονται και στη λίστα βιβλιογραφίας σε αλφαβητική σειρά με βάση το επίθετό του συγγραφέα. 

  • Όταν αναφέρεστε στη γενική ιδέα ενός άλλου έργου αλλά ΔΕΝ χρησιμοποιήσετε αυτούσια σημεία του, ή εάν αναφέρεστε σε ένα ολόκληρο βιβλίο, άρθρο ή άλλο έργο, στην παραπομπή εντός του κειμένου θα αναφέρετε μόνο τον συγγραφέα και το έτος έκδοσης και όχι τον αριθμό σελίδας.

πχ. (Jones, 2017).

  • Σε αντίθετη περίπτωση, εάν χρησιμοποιήσετε αυτούσια μέρη (direct quoting) από άλλη εργασία, θα πρέπει να συμπεριλάβετε τον αριθμό σελίδας στο τέλος της παραπομπής. Χρησιμοποιήστε τη συντομογραφία "p." (για μία σελίδα) ή "pp." (για πολλές σελίδες) πριν από την καταχώριση των αριθμών των σελίδων. Χρησιμοποιήστε μια παύλα για να δηλώσετε την έκταση των σελίδων. 

πχ. (Jones, 1998, p. 199) ή (Jones, 1998, pp. 199–201).

 

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για τις αναφορές εντός του κειμένου εδώ

Οδηγίες για τη Λίστα Βιβλιογραφίας

Διαβάστε τις παρακάτω οδηγίες μορφοποίησης που αφορούν τη λίστα βιβλιογραφίας στο τέλος του κειμένου:

  • Ξεκινήστε τη λίστα βιβλιογραφίας σε νέα σελίδα μετά από το κείμενο.
  • Χρησιμοποιήστε την επικεφαλίδα Λίστα Βιβλιογραφίας με έντονη γραμματοσειρά, στο κέντρο και στο πάνω μέρος της σελίδας.
  • Παραθέστε τη λίστα με τις πηγές αλφαβητικά με βάση το επώνυμο του πρώτου συγγραφέα ή του οργανισμού. Όπου δεν υπάρχει συγγραφέας, χρησιμοποιήστε την πρώτη λέξη από τον τίτλο (τα άρθρα πχ. A, An ή The δεν λαμβάνονται ως λέξεις).
  • Χρησιμοποιήστε διπλό διάστημα (τόσο εντός όσο και μεταξύ των αναφορών).
  • Εφαρμόστε εσοχή (hanging indent) 1,27 cm για κάθε καταχώριση μιας πηγής.
  • Όλα τα DOI και οι διευθύνσεις URL πρέπει να παρουσιάζονται στην πλήρη μορφή τους (π.χ. ξεκινώντας με https: // ...). Είναι αποδεκτή η παρουσίαση αυτών των συνδέσμων ως υπερσυνδέσμων (hyperlinks) ή ως απλού κειμένου, αρκεί να υπάρχει μια συνέπεια σε όλη τη λίστα βιβλιογραφίας σας.

Λίστα Βιβλιογραφίας (παράδειγμα)      

      Forsyth, H. (2014a). Dreaming of higher education. Southerly, 74(2), 119-142. https://searchinformitcom-dbgw.lis.curtin.edu.au/documentSummary;dn=792227855125093;res

      Forsyth, H. (2014b). A history of the modern Australian University. NewSouth Publishing.

      Pinto, M., Sales, D., Fernández-Pascual, R., & Caballero-Mariscal, D. (2020). Attitudes, perceptions and prospectings on mobile information literacy training: Design and validation of the MOBILEAPP questionnaire. Journal of Librarianship and Information Science, 52(1), 208–223. https://doi.org/10.1177/0961000618788726

      Polizzi, G. (2020). Digital literacy and the national curriculum for England: Learning from how the experts engage with and evaluates online content. Computers and Education, 152. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2020.103859

© Copyright 2020 Βιβλιοθήκη και Υπηρεσία Πληροφόρησης