Υπάρχουν διάφορα εργαλεία δημιουργίας και διαχείρισης βιβλιογραφίας και αναφορών (Mendeley, RefWorks, EndNote, Zotero, κλπ.) τα οποία παρέχουν τη δυνατότητα:
- δημιουργίας προσωπικής βάσης δεδομένων όπου δημιουργείτε εγγραφές για τις κατηγορίες υλικού που σας ενδιαφέρουν όπως άρθρα, βιβλία, συνέδρια, ιστοσελίδες, κλπ.
- καταχώρησης βιβλιογραφικών εγγραφών χειροκίνητα (manually) είτε αυτόματα από σελίδες εκδοτών, βάσεων δεδομένων και Google Scholar
- χρήσης τοπικής βάσης (desktop) και ηλεκτρονικής (online)
- προσθήκης του πλήρους κειμένου των άρθρων (pdf αρχείων), πέρα από την βιβλιογραφική αναφορά
- μορφοποίησης των εγγραφών με βάση διεθνή πρότυπα βιβλιογραφίας (APA, Harvard, IEEE, MLA, κλπ.)
- δημιουργίας αναφορών και λίστας βιβλιογραφίας σε αρχείο κειμένου με βάση διεθνή πρότυπα βιβλιογραφίας (APA, Harvard, IEEE, MLA, κλπ.)