Skip to Main Content
Main site homepage

Πρόγραμμα Πληροφοριακής Παιδείας - LIS 100S: Εβδομάδα 6: Λέξεις-κλειδιά

Λέξεις-κλειδιά (keywords or search terms)

Τί είναι οι λέξεις-κλειδιά;

Οι λέξεις-κλειδιά είναι λέξεις ή φράσεις ή όροι που χρησιμοποιούμε για να περιγράψουμε τις κύριες ιδέες, έννοιες, γεγονότα, άτομα ή θέματα που θέλουμε να ερευνήσουμε. Είναι χρήσιμες κατά την αναζήτηση στον κατάλογο της Βιβλιοθήκης, σε βάσεις δεδομένων ή στο Google Scholar.   

Τί δεν είναι λέξεις-κλειδιά;

Δεν είναι πλήρεις δηλώσεις ή ερωτήσεις. Κατά την αναζήτηση σου απέφυγε όρους όπως:

επίπτωση (impact) 

επίδραση (effect)

αντίδραση (reaction)

ρόλος (role)

σχέση (relevance)

Πώς δημιουργούμε λέξεις-κλειδιά;

Για τη δημιουργία τους χρησιμοποίησε:

  • ευρύτερους ή στενότερους όρους
  • συνώνυμους ή σχετικούς όρους
  • αγγλική (ή ελληνική) ορολογία

Λέξεις-κλειδιά: videos

Τα πιο κάτω βιντεάκια θα σε βοηθήσουν να κατανοήσεις καλύτερα τη σημασία που έχει η ορθή χρήση των λέξεων-κλειδιών.

Πώς αρχίζω την εργασία μου;

Κατανοώ το θέμα μου ακολουθώντας τα παρακάτω βήματα:

  1. μελετώ προσεχτικά το θέμα που μου δόθηκε
  2. σημειώνω τα ερωτήματα/ζητούμενα της εργασίας μου
  3. ψάχνω σε υλικό αναφοράς (πχ McMillan Dictionary) για να εξοικειωθώ με το θέμα μου
  4. προσδιορίζω τις βασικές έννοιες - όρους
  5. κάνω brainstorming ξεκινώντας από το ερευνητικό μου ερώτημα
  6. καταλήγω σε λέξεις - κλειδιά*
  7. αναζητώ στον κατάλογο της Βιβλιοθήκης μου και σε βάσεις δεδομένων
  8. ανασκόπηση βιβλιογραφίας

*Πώς καταλήγω σε λέξεις-κλειδιά;

Για να αρχίσεις να ψάχνεις πληροφορίες για την έρευνα σου θα πρέπει να ψάξεις σε πηγές πληροφόρησης. Για να είναι αποτελεσματική η αναζήτηση σου θα πρέπει να χρησιμοποιήσεις τις κατάλληλες λέξεις-κλειδιά. Για τον λόγο αυτό θα πρέπει:

  1. να απομονώσεις τις βασικές έννοιες από το θέμα σου
  2. να αναπτύξεις κάθε έναν από αυτούς τους όρους/έννοιες κάνοντας καταιγισμό ιδεών (brainstorming) με συνώνυμα, σχετικές λέξεις, ευρύτερους και στενότερους όρους. Καλύτερα να χρησιμοποιείς την αγγλική επιστημονική ορολογία. 

Παράδειγμα

© Copyright Βιβλιοθήκη και Υπηρεσία Πληροφόρησης, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου